Jak chronić klientów przed kontrolą IRS

Chociaż większość klientów może nigdy nie doświadczyć kontroli IRS, specjaliści muszą mieć nadzieję na najlepsze, przygotować się na najgorsze i uspokoić klientów.

Istnieją trzy przydatne źródła informacji, na których księgowi mogą polegać, jeśli chodzi o wskazówki dotyczące audytu:

1. Dokumentacja IR

SUrząd skarbowy

publikuje formularze, instrukcje i inne publikacje napisane w sposób łatwy do zrozumienia. Poradniki nie są przesadnie techniczne, są bardzo czytelne dla klientów i pomocne w zrozumieniu istotnych informacji. Ponieważ dokumenty te nie są "znaczącym autorytetem", CPA może potrzebować czegoś więcej, aby przedstawić swoje argumenty IRS. Może to być jednak doskonałe miejsce na początek, ponieważ IRS prawdopodobnie będzie postępował zgodnie z własną dokumentacją.

Zapisz się na

nasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie

przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

2. Rozporządzenia

skarboweDepartament Skarbu USA po uchwaleniu przez Kongres nowego statutu napisze tymczasowe rozporządzenie (obowiązujące przez trzy lata). Mimo że rozporządzenia i ustawy mają podobne uprawnienia, w przypadku konfliktu między nimi pierwszeństwo ma ustawa.

Propozycje rozporządzeń mają mniejszą moc niż rozporządzenia ostateczne i tymczasowe. Praktycy mogą polegać na projektach rozporządzeń jako na oświadczeniu IRS o oficjalnym stanowisku w danej kwestii. Mogą one być przekonujące dla IRS, ale nie dla sądów.

3. Kodeks podatkowyPolegaj

na kodeksie

podatkowym jako najlepszym autorytecie w sprawie z IR

S.

Mając "statut" (przepis kodeksu podatkowego) jako kopię zapasową, który dokładnie odzwierciedla sytuację, praktyk powinien być w stanie wygrać sprawę po powołaniu się na niego. Jeśli jednak sprawa stoi w bezpośredniej sprzeczności z kodeksem podatkowym, unikaj walki i staraj się zawrzeć ugodę na jak najmniejszą kwotę.

Należy pamiętać, że przepisy podatkowe są czasami zbyt ogólne, aby w pełni uzasadnić strategie podatkowe.

Oficjalne komunikaty

W biuletynie Internal Revenue Bulletin publikowane są oficjalne komunikaty IRS. Są one znane jako "autorytatywny instrument Komisarza Podatków Wewnętrznych służący do ogłaszania oficjalnych orzeczeń i procedur".

Mają one charakter techniczny i są trudne do zrozumienia, dlatego przydatne może być skorzystanie z innych źródeł. Wyróżnia się cztery rodzaje publikacji:

  1. Revenue Ruling (Orzeczenie skarbowe
  2. ) - streszczenie opisu sprawy, które pokazuje, jak IRS zastosował prawo w konkretnej sytuacji.
  3. Revenue Procedure
  4. (procedura podatkowa) - zastosowanie konkretnej procedury podatkowej w celu zarządzania prawem poprzez aktualizację kwot dolarowych ze względu na inflację oraz wyjaśnienie procesu dokonywania wyborów lub wypełniania formularzy.
  5. Acquiescence and non-acquiescence by the IRS
  6. - oświadczenie wydane przez IRS, wskazujące na to, że zgadza się on lub nie zgadza z decyzją podatkową.
  7. Zawiadomienia i obwieszczenia
- informacje rozpowszechniane przez IRS dotyczące ich oficjalnego stanowiska w aktualnych sprawach.

Sądy nie traktują dokumentów IRS jako wiążącego autorytetu. Jednakże IRS rzadko argumentuje stanowisko sądu, które jest sprzeczne z tym, co napisano w opublikowanych przez niego dokumentach.

Ochrona klientów i unikanie audytów

Oto kilka rzeczy, które mogą pomóc uspokoić klientów i jednocześnie uchronić ich przed audytem:

  • Upewnij się, że zgłaszasz wszystkie dochody, w tym akcje, transakcje kryptowalutowe, transakcje, formularze 1099, 1099-INT i W-2.
  • Wyszczególniaj tylko wtedy, gdy masz do dyspozycji dokumentację i rachunki.
  • Należy pamiętać, że IRS zauważy, jeśli firma klienta zgłasza straty przez kilka kolejnych lat bez innych źródeł dochodu.
  • Potwierdzaj paragonami datki na cele charytatywne powyżej 250 dolarów.
  • Zwróć uwagę na sytuację małżeńską klienta. Jeśli są rozwiedzeni i oboje podają różne numery alimentów, mogą usłyszeć od IRS
  • Ubiegaj się o EIC (Earned Income Credit) dla klientów.
  • Utrzymuj spójność wydatków, zwłaszcza w przypadku osób pracujących na zlecenie i samozatrudnionych.

Wyniki

Po otrzymaniu wyników kontroli IRS, bardzo ważne jest, aby zachować spokój klienta i pomóc mu zrozumieć kolejne kroki. W większości przypadków, klient będzie winien IRS zaległe podatki wraz z dodatkowymi odsetkami. Często istnieje możliwość ustalenia planu spłaty.

Jeśli klient chce odwołać się od wyników, jest to możliwe w ramach procesu eskalacji Alternatywnego Rozwiązywania Sporów (ADR). Jeśli jednak sprawa trafi do sądu, najlepszym źródłem informacji dla władz podatkowych są ustawy, rozporządzenia i wcześniejsze sprawy sądowe.

Oryginalny artykuł ukazał się w wydaniu styczeń/luty 2021 r. New Jersey CPA Magazine.