To jak wycenisz swoje usługi może wpłynąć na Twoją przyszłość

Chociaż wiele napisano o korzyściach płynących z wyceny wartości lub rozliczania według stałej stawki, jest wielu praktyków, którzy wciąż starają się owinąć głowę wokół tego, co ma największy sens dla nich i ich klientów. To nie jest przełącznik światła, który można przełączyć i wszyscy są szczęśliwsi niż robili to po staremu, wycena usług i sposób rozliczania klientów wymaga czasu i przemyśleń.

Pierwszy krok jest zawsze najtrudniejszy, gdy rozważa się przejście z rozliczenia godzinowego, które dla niektórych klientów zawsze będzie miało największy sens. Poniżej, praktyk, właściciel firmy i ambasador Xero Liz Mason przedstawia swoje podstawowe i praktyczne spojrzenie na rozliczanie klientów w nadziei, że pracując dziś i w przyszłości, będziesz miał lepsze zrozumienie tego, jaki schemat wyceny działa najlepiej dla Twojej firmy.

Fale zmian uderzyły w zawód księgowego prosto w nasze faktury. Tradycyjnie skupialiśmy się na rozliczanej godzinie.

Technologia pozwoliła praktykom stać się niezwykle wydajnymi w swojej pracy, zmniejszając tym samym liczbę rozliczanych godzin wymaganych do przygotowania pracy. Mniejsza liczba rozliczanych godzin wymaga dodania klientów, aby uzyskać ten sam przychód.

Dołącz do naszej listy mailingowejPodaj

swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera i otrzymywać co tydzień to, co najlepsze w AccountingWEB.Wpisz adres e-mail *Podajadres e-mailZapisz
się

Wszyscy jednak wiemy, że po przekroczeniu pewnej liczby klientów doświadczamy efektu skali, gdzie komunikacja staje się ciężarem, a koszt na klienta wzrasta. Jak więc rozwiązać ten problem zmniejszonej marży zysku? Wystawiamy rachunki za naszą wartość!

Przeanalizujmy trzy standardowe modele rozliczeń, które spotykamy w firmach:

1. Cena wartości

2. Opłata stała

3. Godzinowa

Wycena wartościowa

Moim ulubionym sposobem naliczania opłat za usługi jest wycena według wartości, ale jest to zdecydowanie najtrudniejsze do uzyskania. Więc, naturalnie, jest to, co mam gravitated do (dlaczego zrobić to łatwe na siebie?).

Wartość rozliczeń jest kombinacją zrozumienia, które usługi zapewniają większą wartość dla klientów i ustalenie cen z wyższą marżą zysku na tych usługach. Na przykład, mogę pobierać 500 dolarów za miesięczną księgowość i 2.000 dolarów za miesięczny outsourcowany frakcyjny CFO, mimo że oba zajmują mi 1,5 godziny tygodniowo.

Postrzegana wartość pracy jest bardzo różna. Wycena wartości daje również elastyczność, aby zająć się nieodłącznymi różnymi złożonościami, kiedy twoje usługi będą bardziej potrzebne, jeśli komunikacja zajmie dużo czasu, plus każdy inny czynnik wpływający na zaangażowanie, i odpowiednio wycenić.

Opłaty stałe

Opłaty stałe to takie, w których pobierasz określoną cenę za konkretną usługę. Generalnie możemy zobaczyć opcje typu menu z przypisanymi cenami.

Przykładem stałych opłat w firmach usługowych rachunkowości klienta, są strony cenowe, które mówią "250 dolarów / miesiąc księgowość dla dwóch kont bankowych i bez inwentaryzacji" lub podobne. Stała opłata cenowa pozostawia niewiele miejsca na elastyczność.

Tworzy również uśrednianie klientów, gdzie może być opłacalne na garstce i nie opłacalne na reszcie, lub odwrotnie. Oznacza to, że niektórzy klienci będą płacić za pracę innych klientów w rzeczywistości. Jest to, w zasadzie, socjalistyczne podejście do tworzenia cen usług sprawiedliwe.

Rozliczenie godzinowe

Rozliczanie godzinowe jest zawsze najłatwiejsze (jeśli jesteś wystarczająco skoncentrowany, aby faktycznie śledzić swój czas dokładnie), ale ma kilka negatywów. Przy rozliczaniu godzinowym nie można skorzystać z budowania efektywności. Jeśli wykonasz pracę szybciej, dostaniesz mniejsze wynagrodzenie.

Po drugie, Twoi klienci będą bardziej niechętni do dzwonienia, jeśli wyślesz im rachunek za każdym razem, gdy to zrobią, tworząc nieco wrogą relację. Jest też kilka pozytywów: Tak długo, jak masz wystarczająco dużo pracy, zawsze będziesz miał opłacalny czas spędzony na kliencie, ponieważ możesz kontrolować marżę zysku na poziomie mikro.

Więc co jest najlepsze?

Ponieważ zawód staje się bardziej technologiczny w swojej pracy, uważam, że ceny oparte na wartości działają najlepiej. Dlaczego? Ponieważ można dostosować ceny bez względu na podstawowy czas potrzebny do wykonania projektu. Wycena na podstawie wartości twoich usług daje ci wielką zachętę do bycia jak najbardziej wydajnym. Im lepszy jest Twój zintegrowany stos aplikacji, tym większy zysk zobaczysz.

Zbadaliśmy minusy rozliczeń godzinowych w wydajnym środowisku technologicznym, omówiliśmy stabilność opłat stałych i wykazaliśmy korzyści z wyceny wartości. Jakkolwiek lubisz rozliczać swoje przychody, po prostu pamiętaj, że przyszłość jest wydajna.

Artykuły powiązane

Czy nadszedł czas, aby powrócić do rozliczania godzinowego?

Oto jak powiedzieć "tak" wycenom wartościowym