5 podstawowych kroków do zwiększenia więzi z klientami podczas blokady

W ciągu ostatnich kilku tygodni Twoi klienci prawdopodobnie odczuwali panikę w związku z sytuacją w zakresie zdrowia publicznego, gospodarki, własnej bazy klientów i pracowników. Być może stoją w obliczu napięcia pomiędzy generowaniem sprzedaży w czasie ekstremalnych trudności ekonomicznych a respektowaniem zagrożeń dla życia i egzystencji.

Teraz bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wskazówek i wsparcia, aby poruszać się po tych zmianach. Czy Twoja firma jest tym zaufanym źródłem?

Dołącz do naszej listy mailingowejPodaj

swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera i otrzymywać co tydzień to, co najlepsze w AccountingWEB.Wpisz adres e-mail *Podajadres e-mailZapisz
się

Aby się upewnić, że jesteś, oto pięć sposobów na zwiększenie połączenia z klientami

:

1. Wykorzystaj wideo

Jeśli Twoja firma nie przeszła jeszcze w pełni na wideokonferencje, teraz jest na to czas. Dzięki wideo (Zoom, Google Meets, Microsoft Teams, House Party, itp.) zmienia się cała atmosfera spotkania z klientem. Uczestnicy mogą widzieć i być widziani. Usuwa to poczucie dystansu w sposób, w jaki nie robi tego rozmowa telefoniczna.

Nasz zespół w Boomer Consulting jest w pełni zdalny już od kilku lat. Widzieliśmy na własne oczy, jak wideo przekłada się na bliższe relacje - nawet pomiędzy członkami zespołu i klientami, którzy nie spotkali się osobiście.

Kiedy ścieżki w końcu się skrzyżują, nie ma się wrażenia, że spotyka się kogoś obcego. Rozpoznajemy się nawzajem. W czasach społecznego dystansu i chronienia się w miejscu, wideokonferencje są kolejną najlepszą rzeczą, jaka może się przydarzyć podczas osobistej współpracy.

2. Naprawdę słuchaj

Prawdziwy zaufany doradca nie jest dostępny tylko wtedy, gdy biznes dobrze prosperuje. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci Ci ufali i szanowali, teraz jest czas, aby na to zapracować. Bądź empatyczny i naprawdę słuchaj ich pytań i obaw.

W czasach zmian i presji, potrzeba prawdziwego wysiłku, aby poświęcić czas na słuchanie innych bez przerywania lub wtrącania się, oceniania tego, co dana osoba mówi, lub myślenia o tym, co zamierzasz powiedzieć, gdy klient wciąż mówi. Na szczęście aktywne słuchanie jest umiejętnością, której można się nauczyć, więc przećwicz te kroki zaadaptowane z Financial Planning Association:

  • Poświęćswoją niepodzielną uwagę
  • . Nie rób multitaskingu podczas rozmowy z klientami. Jeśli myślisz o swoim następnym spotkaniu lub sprawdzasz pocztę elektroniczną, nie słuchasz dobrze.
  • Nauczsię niewerbalnych wskazówek
  • . Znaczna część komunikacji jest niewerbalna, więc szukaj werbalnych wskazówek od swoich klientów i zastanów się, jakie wysyłasz. Jest to szczególnie ważne podczas wideokonferencji.
  • Nawiązuj kontakt wzrokowy i upewnij się, że twoja mimika jest zgodna z przekazem
  • . Rozważanie własnych wskazówek niewerbalnych ułatwi klientom podzielenie się z Tobą swoimi obawami. Nauczenie się odczytywania ich komunikacji niewerbalnej, takiej jak wiercenie się i unikanie kontaktu wzrokowego, może pomóc Ci w interpretacji ich emocji i odpowiedniej reakcji.
  • Zadawaj właściwe pytania
  • . Przed połączeniem z klientem warto stworzyć zarys rozmowy i zastanowić się nad pytaniami, które chcesz zadać. Nie pisz jednak scenariusza do przeczytania. Przesłuchiwanie klienta za pomocą listy pytań nie ułatwi dialogu. Wykorzystaj swój zarys jako przewodnik, ale pozwól klientowi poprowadzić rozmowę, aby pokazać, że jesteś otwarty i troskliwy. Zanim zadasz pytanie, zastanów się, jak pomoże Ci ono lepiej służyć klientowi.
  • Nawiążpołączenie
  • . Niektóre problemy klienta mogą wydawać się niewielkie dla Ciebie, ale nie są dla niego. Nie pomijaj punktów bólu ani nie oceniaj ich. Spróbuj zrozumieć ich obawy i frustracje, stawiając się na ich miejscu.
  • Kontynuuj
. Jeśli rozmowa wymaga kontynuacji, upewnij się, że zadzwonisz lub wyślesz e-mail w odpowiednim czasie. Dzięki temu klient wie, że o nim nie zapomniałeś, nawet jeśli nie masz dla niego od razu odpowiedzi. Dzięki temu klient wie, że zależy Ci na jego problemach i jesteś wiarygodny.

3. Bądź proaktywny

Nie czekaj, aż Twoi klienci się do Ciebie odezwą. Pomyśl o tym, przez co teraz przechodzą i wyciągnij do nich rękę.

Pamiętaj, że w naszej obecnej sytuacji sytuacja, z którą borykali się kilka tygodni temu, może być zupełnie inna od tej, w której są dzisiaj. Odpowiadaj na to, co dzieje się teraz - nie na to, gdzie byli w przeszłości.

4. Postaw na prostotę i jasność

Zawód księgowego jest pełen terminologii i żargonu, co utrudnia przekazanie klientom jasnego komunikatu. Pamiętaj, że jednym z głównych powodów, dla których klienci szukali Twoich usług jest to, że nie mają dogłębnej wiedzy na temat rachunkowości, podatków itp.

Używanie języka, którego nie rozumieją nie służy niczemu innemu jak tylko temu, aby ich zdezorientować i odepchnąć dalej. Używaj języka, który jest jasny i prosty. Przede wszystkim staraj się, aby klienci odeszli od rozmowy czując, że mają jasny plan.

5. Daj przykład swojemu zespołowi

Dla liderów firm, dawanie przykładu w zakresie bliższych kontaktów z klientami jest kluczowe, ponieważ Twój zespół będzie podążał za Tobą. Kiedy każdy w zespole wie, jak stworzyć wyjątkowe doświadczenie klienta, zwiększysz długoterminową lojalność klientów i stworzysz więcej możliwości dla swojej firmy.

Skupiając się na pielęgnowaniu kontaktów z klientami w trudnych czasach, zbudujesz trwałe relacje, zamiast po prostu wykonać pracę i ruszyć dalej. Te relacje są silnym fundamentem, który pomoże Ci rozwinąć Twoją firmę na nowe poziomy.

Oryginalny artykuł pojawił się na stronie Boomer Consulting.

Powiązane artykuły

Właściwe rozmowy z klientami podatkowymi już teraz

5 podstawowych porad dotyczących komunikacji w przypadku katastrofy