COVID-19 Strategia cenowa dla Twojej praktyki podatkowej

Oto kilka strategii, które wprowadziłam w życie, aby utrzymać wynik finansowy i nadal móc sobie pozwolić na pomoc klientom, w których COVID uderzył najmocniej.

Zapisz się na

nasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie

przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

1. Poznaj swój próg rentowności

Jako księgowi powinniśmy mieć dobre rozeznanie w naszych miesięcznych kosztach. Aby jednak móc poświęcić czas i usługi naszym klientom w potrzebie, musimy dowiedzieć się, jaki jest nasz próg rentowności dla bieżących usług, które świadczymy każdemu klientowi z osobna. Zadaj sobie następujące pytanie:

  • Ile czasu to oznacza?
  • Czy można przesunąć pracowników, aby świadczyć usługi na tym samym poziomie przy niższych kosztach?
  • Czy możesz sobie pozwolić na poświęcenie czasu na pomoc klientowi w znalezieniu dodatkowych źródeł dochodów, które pomogą mu odzyskać dobrą kondycję w tym niepewnym okresie?

Zainwestowanie dodatkowego czasu w klientów borykających się z problemami finansowymi teraz może przynieść wysokie zyski w przyszłości. Może również uchronić istniejącą firmę przed koniecznością zamknięcia drzwi na stałe.

2. Zachowaj przejrzystość

Zasadą numer jeden, z którą musisz się zmierzyć, jest to, że Ty także prowadzisz firmę. W związku z tym Twój cennik powinien odzwierciedlać rosnące potrzeby Twojej firmy i uwzględniać potrzeby klientów, których obsługujesz.

Przejrzystość w zakresie cen od samego początku pomoże wyeliminować potencjalnych klientów, którzy nie będą do nas pasować od samego początku, co pozwoli przeznaczyć zasoby sprzedażowe na potencjalnych klientów, którzy o wiele lepiej do nas pasują. Ustalenie cen minimalnych lub bazowych nie oznacza, że nie będziesz akceptować lub współpracować z klientami o innych lub niższych cenach. Oznacza to po prostu, że firma ma pewne minimum, które musi pobierać, aby utrzymać się na rynku.

Taka przejrzystość może również pomóc w wyeliminowaniu osób kupujących po niskich cenach, które nie są zainteresowane budowaniem długoterminowych relacji z Twoją firmą. Pewien księgowy powiedział mi: "To ty decydujesz, kiedy pracujesz za darmo, nie pozwól, aby klient decydował za ciebie".

3. Nie udzielaj rabatów

Szczerze mówiąc, zmagam się z tym, ponieważ osobiście uwielbiam dobrą sprzedaż. Ale przeceny naszych produktów prowadzą do nierealistycznych oczekiwań klientów. Będą oni wierzyć, że obniżona cena jest ceną standardową i będą jej oczekiwać.

Jestem jednak zwolennikiem bycia hojnym. Jeremy Allen z Systemu 6 nazwał to byciem hojnym w stosunku do swojego czasu. Jeśli masz chęć i możliwości finansowe, aby czasowo pomagać klientom za darmo, upewnij się, że klienci rozumieją wartość i okres czasu związany z tą szczodrością.

Wyślij fakturę za usługę z pozycją wyzerowującą należne saldo. Dzięki temu klient będzie wiedział, ile będzie go to kosztować w przyszłości, a Twoja firma będzie mogła śledzić, ile oddałeś swoim klientom. Jak to się mówi, nie można zmierzyć tego, czego się nie śledzi!

4. Uelastycznij się w zakresie opcji cenowych

Podpisywanie przez klientów rocznych lub długoterminowych umów było normą w tworzeniu powtarzających się strumieni przychodów, ale być może będziemy chcieli dokonać ponownej oceny tych umów pod kątem bardziej elastycznych ustaleń opartych na potrzebach w teraźniejszości. COVID-19 sprawił, że prognozowanie przepływów pieniężnych w niektórych firmach stało się praktycznie niemożliwe do zmierzenia, przez co ich właściciele stali się zbyt ostrożni i niechętnie wydają dostępne środki w perspektywie długoterminowej.

Zamiast prosić takich klientów o nawiązanie długoterminowej współpracy i przekazanie gotówki, warto rozważyć stworzenie elastycznych opcji płatności lub zaangażowanie w projekt. W ten sposób klient minimalizuje długoterminowe wydatki, a jednocześnie zaspokaja swoje potrzeby.

Ponieważ projekt jest kontynuowany etapami, klient może zdecydować się na przedłużenie umowy. Nie obawiaj się również rozważenia rozszerzonych ustaleń dotyczących płatności. Zamiast kwoty ryczałtowej płaconej co miesiąc, zaproponuj płatności tygodniowe lub dwutygodniowe z przedłużeniem cyklu płatności o dodatkowe 30 dni. Wiem, że te pomysły nie mają żadnego wpływu na przepływy pieniężne w Twojej firmie i modele planowania przychodów, ale budują dobrą wolę klientów, która w nadchodzących latach będzie daleko poza Twoim zasięgiem.

5. Zaangażuj swoich klientów

Każdy z nas robił kiedyś zakupy w sklepie, w którym pytano nas, czy chcemy zaokrąglić cenę zakupu do kolejnego dolara, aby przekazać darowiznę na cele charytatywne. Rozważ zapytanie swoich klientów, których pandemia nie dotknęła tak mocno, czy chcieliby przekazać darowiznę na wewnętrzny fundusz usług księgowych, aby pomóc innym klientom, którzy mogą mieć problemy w tym czasie.

Może się okazać, że klienci będą bardziej niż chętni do pomocy w zapewnieniu, że inna firma związana z Twoją firmą będzie mogła nadal korzystać z Twoich usług. Jeśli dobrze wykonujesz swoją pracę, bardziej zamożni klienci pokochają Cię tak bardzo, że nie będą chcieli, aby ktokolwiek inny stracił Cię z powodu - miejmy nadzieję - tymczasowego niepowodzenia.

Podsumowując

W tych burzliwych czasach trzeba podjąć wiele decyzji dotyczących cen. Wobec niepewności co do długoterminowego wpływu pandemii na nasz kraj, musimy pogodzić naszą chęć bycia hojnym z pragnieniem bycia kapitalistą.

Z jednej strony chcesz zapewnić opiekę swojej rodzinie i pracownikom, a z drugiej chcesz uratować wszystkich klientów. Cóż, jak to się mówi: "najpierw załóż maskę".

Poświęć trochę czasu na ocenę finansową tego, jak Twoja firma funkcjonuje obecnie, tak abyś, jeśli chcesz robić więcej, nie tworzył dla siebie obciążenia finansowego. Znając swój próg rentowności lub prosząc klientów czy pracowników o przekazanie środków, będziesz mógł swobodnie udzielać się na rzecz potrzebujących firm, zachowując jednocześnie linię życia swojej firmy.

Intuit Accountant pomaga profesjonalistom w dziedzinie podatków i księgowości wprowadzać znaczące zmiany w życiu ich klientów dzięki naszemu wiodącemu w branży oprogramowaniu - Lacerte®, ProSeries®, ProConnect™ Tax Online i QuickBooks®. Odwiedź stronę intuit.com/company, aby uzyskać najnowsze wiadomości i informacje.