Zmiany w podatku od sprzedaży w 2021 r. i w kolejnych latach

Zmiany w zakresie podatku od sprzedaży są liczne w 2021 r. i w kolejnych latach, a liderzy biznesowi i specjaliści podatkowi muszą lepiej zrozumieć stale zmieniający się krajobraz przepisów dotyczących podatku od sprzedaży.

Ponieważ sprzedawcy w handlu elektronicznym walczą z gwałtownym wzrostem sprzedaży, państwa, które opodatkowują sprzedaż na odległość, korzystają ze stałego źródła przychodów z podatku od sprzedaży. Gdy edukacja i wydarzenia przeniosły się do internetu, pojawiło się pytanie, jak opodatkować wydarzenia wirtualne. I tak dalej, aż do roku 2021 i później.

Handel elektroniczny jest ważniejszy niż kiedykolwiek

W sytuacji, gdy w dużej części kraju i świata obowiązują środki dystansu społecznego, handel elektroniczny stał się preferowanym sposobem prowadzenia działalności gospodarczej. Firmy z ugruntowanym kanałem sprzedaży online były dobrze przygotowane, aby sprostać nagłemu wzrostowi popytu. Wiele firm stacjonarnych, którym brakowało kanału sprzedaży internetowej, ucierpiało i starało się go stworzyć.

Zapisz się na

nasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailowyNie

przegap naszych najlepszych treści.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

Rosnąca sprzedaż BOPIS podkreśla potrzebę solidnych systemów POS

Sprzedaż internetowa umożliwia sklepom tradycyjnym oferowanie usług typu "kup online, odbierz w sklepie" (BOPIS), których liczba gwałtownie wzrosła od początku pandemii. Choć jest to świetny sposób na połączenie cegły z kliknięciem, BOPIS może komplikować śledzenie zapasów, logistykę i przestrzeganie przepisów dotyczących podatku od sprzedaży. Dlatego kluczową kwestią jest posiadanie systemu obsługi punktów sprzedaży (POS), który poradzi sobie z tą złożonością.

Dochody z podatku od sprzedaży w internecie są bardzo korzystne

W trzecim kwartale 2020 r. prawie 1 dolar na każde wydane 5 dolarów pochodził z zamówień internetowych. Skorzystały na tym państwa, które mogą pobierać podatek od sprzedaży online: Wpływy z podatku od sprzedaży od internetowych sprzedawców detalicznych i targowisk były stałym, a nawet rosnącym źródłem dochodów w dużej części kraju w czasie trwania pandemii.

Floryda i Missouri najprawdopodobniej przyjmą zasadę Economic Nexus w 2021 roku

Tylko dwa stany, w których obowiązuje powszechny podatek od sprzedaży, nie opodatkowują sprzedaży internetowej dokonywanej przez sprzedawców spoza stanu za pomocą powiązania ekonomicznego. Floryda mocno ucierpiała z powodu spadku sprzedaży osobistej i turystyki, a także z powodu niemożności opodatkowania sprzedaży na odległość. Missouri radzi sobie lepiej, ale nadal zyskałoby na wprowadzeniu wymogu pobierania i odprowadzania podatku od sprzedaży przez sprzedawców spoza stanu. Ustawodawcy w obu stanach wprowadzili już przepisy dotyczące powiązań gospodarczych przed sesją legislacyjną w 2021 roku.

Oczekuje się, że wymogi dotyczące poboru podatku od sprzedawców ułatwiających prowadzenie rynku wzrosną

Może to być rok, w którym Floryda, Missouri i Kansas ustanowią wymogi dotyczące poboru podatku od sprzedaży przez pośredników, a nie indywidualnych sprzedawców na rynku. W większości stanów obowiązują już przepisy dotyczące pośredników na rynku.

Sprzedawcy działający na rynku mogą zostać poddani kontroli pod kątem zaległego podatku od sprzedaży

Powszechną praktyką wśród sprzedawców działających na rynku jest przechowywanie zapasów w magazynach i centrach realizacji zamówień, których właścicielem lub operatorem jest rynek. Kalifornia i Waszyngton to dwa stany, które uznały sprzedawców działających na rynku za odpowiedzialnych za zaległy podatek od sprzedaży z powodu takich zapasów.

Stany te utrzymują, że inwentarz dał sprzedawcom z rynku spoza stanu fizyczną obecność w stanie, a zatem obowiązek rejestracji, pobierania i odprowadzania podatku od sprzedaży, zanim weszły w życie przepisy dotyczące ułatwień na rynku. Inne stany mogą pójść podobną drogą w 2021 roku.

Stany mogą ścigać niezarejestrowanych sprzedawców

Większość stanów ociągała się z egzekwowaniem zasady economic nexus, rozumiejąc, jak wielkie wyzwanie stanowi ona dla niektórych sprzedawców. Jednak teraz, gdy minęło już ponad 2,5 roku od momentu, gdy Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych przyznał stanom prawo do opodatkowania sprzedaży na odległość w sprawie South Dakota v. Wayfair, Inc. (21 czerwca 2018 r.), cierpliwość stanów słabnie. Pobór podatku od sprzedaży zdalnej był zaskakująco odporny w czasie pandemii, więc stany potrzebujące większych wpływów z podatków mogą zwrócić baczne oko na niezarejestrowanych sprzedawców spoza stanu dokonujących sprzedaży w danym stanie.

Łańcuchy dostaw i przestrzeganie przepisów podatkowych będą narażone na wyzwania związane z Brexitem

Gdy 1 stycznia 2021 roku Wielka Brytania oficjalnie wystąpi z Unii Celnej i systemu VAT, wielu amerykańskich sprzedawców i platform rynkowych będzie musiało posiadać brytyjski numer VAT, w przeciwnym razie ich towary zostaną zablokowane na brytyjskiej granicy celnej. Dla Wielkiej Brytanii to moment rodem z Wayfair, który będzie miał ogromny wpływ na wiele firm.

Wirtualne wydarzenia mogą wywołać nowe polityki podatkowe

Rozwój handlu elektronicznego spowodował, że państwa zaczęły domagać się prawa do opodatkowania sprzedaży na odległość. Rozwój wydarzeń wirtualnych może mieć podobne konsekwencje. Im dłużej firmy będą organizować konferencje internetowe i wydarzenia wirtualne zamiast wydarzeń osobistych, tym bardziej państwa mogą dążyć do opodatkowania tych transakcji.

Producenci rozszerzają działalność na nowe kanały

Wobec spadku liczby bezpośrednich kontaktów z klientami, spowodowanego wprowadzeniem COVID-19, producenci ponownie rozważają strategie kanałów sprzedaży. Aby lepiej konkurować, niektórzy z nich omijają normalne kanały sprzedaży hurtowej i dystrybucyjnej, dzięki czemu mogą sprzedawać bezpośrednio konsumentom lub innym firmom. Ma to oczywiście implikacje podatkowe.

Firmy produkujące oprogramowanie mogą na wiele sposobów wywołać efekt Nexus w podatku od sprzedaży

Państwowe przepisy dotyczące podatku od sprzedaży oprogramowania są często niezwykle skomplikowane, a ponieważ firmy produkujące oprogramowanie mają zazwyczaj klientów w całym kraju, mogą podlegać prawu podatkowemu w wielu stanach. Powszechne jest, że firmy produkujące oprogramowanie angażują się nawet w dziewięć zdarzeń powodujących powstanie nexusu, od wprowadzenia modeli opartych na subskrypcji po sprzedaż internetową.

Dodatkowe spostrzeżenia można znaleźć w raporcie 2021 Sales Tax Changes Report.